s.a., The Young Shepherdess of the Abruzzi. P. Michetti painter, in “The Art Journal”, agosto 1875, p. 252.
s.a., The Goupil Gallery, in “The Art Journal”, 1876, p. 241.
W.M. Rossetti, Fine Art, in “The Academy”, vol. IX, 10 giugno 1876, p. 567.
P.G. Hamerton, Fine Art, in “The Academy”, vol. IX, 24 giugno 1876, p. 615.
H.W., Notes from Naples, in “The Athenaeum”, 21 aprile 1877, p. 519.
s.a., Art in Paris. The Universal Exhibition – Italy, in “The Illustrated London News”, 6 luglio 1878, p. 18.
s.a., Art Notes, in “The Art Journal”, 1881, p. 378.
C. Monkhouse, The Winter Exhibition at the United Arts Gallery, in “The Academy”, 29 ottobre 1881, p. 337.
s.a., Winter Exhibitions. The United Arts Gallery, in “The Illustrated London News”, 5 novembre 1881, p. 443.
s.a., Art Notes, in “The Magazine of Art”, vol., 1882, p. v.
L. Scott, The Art Exhibition in Rome, in “The Academy”, 3 marzo 1883, p. 156.
s.a., The “Vingtistes” at Brussels, in “The Academy”, 21 febbraio 1885, p. 141.
H. Zimmern, Michetti(I), in “The Art Journal”, 1887, pp. 16-19.
H. Zimmern, Michetti(II), in “The Art Journal”, 1887, pp. 41-43.
L. Chirtani, Gli artisti italiani a Londra, in “Ricordo della Esposizione Italiana Londra 1888. Numero speciale dell’Illustrazione Italiana”, Milano 1888, p. 22.
C. Phillips, The Modern Schools of Painting and Sculpture, in “The Magazine of Art”, vol. XIV, 1891, p. 150.
H. Zimmern, A Modern Roman Artist, in “The Art Journal”, 1896, pp. 105-110.
A. Rollins Willard, History of Modern Italian Art, Londra, New York e Bombay 1898.
A.L.B., Religious Art at the Holland Fine Art Gallery, in “The Studio”, vol. XXIII, n.101, agosto 1901, pp. 174, 184, ripr.
L. Villari, Italian Life in Town and Country, Londra 1902.
L. Brosch, Studio-Talk. Buenos Ayres, in “The Studio”, vol. XLI, n.171, luglio 1907, p. 247.
E. Gianelli, Artisti napoletani viventi, Napoli 1916, ad vocem.
H. Zimmern, Italy of the Italians, Londra, Bath, Melbourne e New York 1920.
F. Benzi, G. Berardi, T. Sacchi Lodispoto, S. Spinazzè, Francesco Paolo Michetti. Catalogo generale, Milano 2018. |